چاپ فلکس ، چاپ فلکسی ، یا به عبارت صحیح تر ” فلکسی فیس ”متریالی است که برای تابلوهای سردر مغازه ها ، فروشگاهها ، تابلوهای عابر پیاده ، برخی از بیلبوردها و به طور خلاصه برای تابلوهایی که لامپ مهتابی دارند استفاده میشود . این خدمات به دلیل پرکاربرد بودن و مورد نیاز بودن برای تابلو سازی ، مخصوصا تابلو های فلکسی و خدمات تبلیغات محیطی مورد نیاز است در سینا طرح با سرعت و به صورت فوری ارائه میشود .

فلکسی یا فلکس دو نوع چینی و کُره ای دارد ، نوع چینی آن معمولا ۱۸ اُنس و نوع کُره ای آن  ۲۰ اُنس میباشد ، متریال فلکسی برای چاپ فلکس به جنسی اطلاق میشود که نور را از خود عبور میدهد در حالی که بنر این قابلیت را ندارد و معمولا نور از جلو به آن تابانده میشود ، بنر نیز مثل فلکسی دو نوع چینی و کُره ای دارد و  هر دو نوع آن گراماژی بین هشت اُنس تا سیزده اُنس را دارند ، تفاوت بنر چینی با بنر کُره ای در کیفیت چاپ و مقاومت بنر است .

چاپ فلکس
چاپ فلکس - چاپ فلکسی

بطور کلی ساخت تابلو و چاپ فلکس در ۴ مرحله صورت می گیرد

۱- طراحی تابلو که توسط طراحان گرافیکی و بیشتر توسط نرم افزار فتوشاپ صورت میگیرد

۲- چاپ طرح بر روی متریال فلکس که توسط دستگهای چاپ out door صورت میگیرد

۳- ساخت قاب پروفیلی که فلکس بر روی آن نصب میشود

۴- مرحله نصب مهتابی بروی ورقهای گالوانیزه که اصطلاحا سینی مهتابی گفته میشود و بصورت کشوئی در قاب پروفیلی قرار می گیرد.

بنر کُره ای از کیفیت چاپ بالا و همچنین مقاومت بالاتری نسبت به بنر چینی برخوردار است که البته کاملا جای تعجبه !!!! ( سینا طرح ارائه کننده خدمات چاپ فلکس اصفهان )، بنرهایی که برای استفاده معمولی میباشد معمولا ده اُنس چاپ میشوند ولی اگر بنر را برای تابلوهای سر در فروشگاه استفاده میکنید که قرار است نور از جلو داشته باشند ، توصیه میشود از بنر سیزده اُنس استفاده کنید ، البته میتوانید در این مورد با تابلو ساز خود مشورت کنید .

تابلو های فلکسی مکعبی است که به صورت ریلی ، سپری و اسکلت فلزی می باشد که با عرض ۲۱ سانتیمتر با پوشش فلکس و روشنایی داخل ساخته می شود و بسته به ظرافت و خلاقیت تابلو ساز استفاده های گوناگونی در عرصه تبلیغاتی دارد .

تابلوهای فلکسی در دو نوع چاپ و استیکر ( که بیشتر تابلوها نیز چاپی می باشند ) عرضه می شود و ابعاد آن طبق محیط و سلیقه متغیر است. نور این تابلوها از لامپ های فلوروسنت ( مهتابی ) تامین می گردد و جایگزینی شایسته برای تابلوهای قاب پلاستیک می باشد.

چاپ فلکس چیست - چاپ فلکسی
چاپ فلکس - چاپ فلکسی

نوع دستگاه چاپ نیز در بالا بودن کیفیت چاپ نقش بسیار مهمی دارد ، به این معنی که چنانچه شما برای چاپ خود از بنر جنس کُره ای استفاده کنید ولی دستگاهی که با آن چاپ میکنید دارای کیفیت پایینی در چاپ باشد ، نهایتا کار شما از کیفیت بالایی نخواهد داشت ( سینا طرح اصفهان ارائه کننده خدمات چاپ فلکس اصفهان ) .

در نظر داشته باشید که فلکسی معمولا کمی تیره تر از بنر چاپ میشود ، دلیلش هم به خاطر  وجود لامپ مهتابی داخل تابلو است ، چنانچه فلکسی مانند بنر چاپ شود در طول شب که مهتابی داخل تابلو روشن میشود  کار چاپ شده شما تا حد زیادی بی حال و بی رنگ و رو  خواهد شد.

Shop By Department