چاپ برروی سرامیک و کاشی

استفاده از کاشی و سرامیک از قدیم به ویژه در معماری ایرانی مرسوم بوده است .کاربرد کاشی در دکوراسیون داخلی و خارجی جلوه خاصی به فضا می بخشد. امروزه امکان چاپ برروی سرامیک  کاشی با انواع طرح ها و تصاویر فراهم شده و این محصول به عنوان یک هدیه تبلیغاتی در صنعت چاپ و تبلیغات هم جای خاصی برای خود باز کرده است . چاپ برروی سرامیک و کاشی که محصول نهایی آن به عنوان تابلو کاشی ، تابلو کاشی پازلی ، لوح تقدیر ، لوح تندیس ، کاشی مگنتی و … تولید و نامگذاری میشود.

چاپ بر روی سرامیک و کاشی مستقیما  با استفاده از دستگاه فلت بد یووی انجام می شود. در این چاپ ، جوهر به طور مستقیم بر روی کاشی و سرامیک اعمال می شود . پروسه خشک شدن جوهر با تابش نور یووی صورت می پذیرد قطرات جوهر بلافاصله بعد از پاشش قطره ای خشک می شوند تا از حرکت جوهر جلوگیری شود. ثبات رنگ جوهر، این امکان را فراهم می کند تا حتی در هنگام چاپ چند لایه ، تثبیت رنگ حفظ شود که همین امر سبب مقاومت هرچه بیشتر جوهر می گردد و قبلیت چاپ برجسته روی سرامیک و کاشی را فراهم می سازد.

کاشی پازلی به مجموعه کاشی های چاپ شده ای گفته می شود که یک تصویر واحد را تشکیل داده اند.کاشی پازل (tile mural) یکی از بهترین روش های زیباسازی دکوراسیون داخلی و همچنین زیبا سازی شهری است.

دو نوع سیستم برای چاپ کاشی پازلی وجود دارد.روش اول روش چاپ سابلیمیشن بر روی کاشی است که در مقابل رطوبت و اشعه UV آفتاب و همچنین باران اسیدی مقاومت ندارد و مناسب برای فضای داخلی و جای خشک می باشد.اما در روش دوم که با نام چاپ پخت بالای کوره ای کاشی و سرامیک شناخته می شود،هیچ عاملی توانایی آسیب زدن به کیفیت چاپ را ندارد و مناسب فضاهای مرطوب مانند استخر،حمام،سرویس بهداشتی است و همچنین می توان از آن برای فضاهای بیرونی که در معرض نور مستقیم آفتاب و باران اسیدی و یخ زدگی و گرمای زیاد قرار دارند مورد استفاده قرار بگیرد.

امروزه در قاره اروپا و آمریکا استفاده از کاشی پازلی در دکوراسیون مرسوم شده است و آرشیتکت ها و دکوراتورهای حرفه ای از این محصول که می تواند اختصاصی باشد،برای زیباسازی فصاهای مورد نظر خود استفاده می کنند.شایان ذکر است که با توجه به ابعاد بزرگ کاشی پازلی و به منظور حفظ کیفیت محصول نهایی باید از عکس های باکیفیت استفاده کرد.شرکت چاپ نو آماده ارائه عکس های بسیار با کیفیت در دسته بندی های مختلف به مشتریان گرامی می باشد و در صورت تایید همان عکس را با کمترین تفاوت رنگ به عنوان محصول نهایی تقدیم مشتری خواهد کرد.

چاپ برروی سرامیک و کاشی

کاربرد های چاپ برروی سرامیک و چاپ برروی کاشی

  •  تابلو سرامیکی یا تابلو کاشی و کاشی پازلی ( سرامیک پازلی )

اندازه‌های کاشی یا سرامیک مناسب برای چاپ عبارتند از ۵×۵، ۱۰×۱۰، ۱۵×۱۵، ۲۰×۲۰، ۲۰×۳۰ سانتی متر. می‌توان این کاشی‌ها را به صورت تک یا به صورت پازلی چاپ کرد.ولی حالت پازلی باعث میشود بتوانید مجموعه از این سرامیک ها و کاشی ها را در کنار هم به صورت ۶ تایی ( ۲ ردیف ۳ تایی یا ۳ ردیف ۲ تایی ) ۸ تایی ( ۲ ردیف ۴ تایی یا ۴ ردیف ۲ تایی) و ۹ تایی ( ۳ ردیف ۳ تایی که مربع میشود ) و یا هر حالت دیگری که دوست دارید برروی دیوار نصب کنید

  •  چاپ برروی سرامیک و کاشی به عنوان لوح تقدیر

از دیگر استفاده‌های کاشی و سرامیک می‌توان به لوح تقدیر اشاره کرد. لوح‌های تقدی را می‌توان با قاب و بدون قاب سفارش داد. کیفیت بسیار بالا، ماندگاری طولانی، جذابیت خاص از گزینه‌های برتری لوح‌های تقدیر کاشی و سرامیک نسبت به کاغذی‌ست. البته وزن بالا ، حمل و نقل دشوار و امکان شکستن هم از معایب چاپ برروی سرامیک و کاشی  است .

  • کاشی فانتزی مگنت‌دار

کاشی‌های اندازه ۵×۵، با اندازه کوچک که دارند برای طرح‌های خاص بسیار مناسب و جذابند. از این اندازه کاشی می‌توان برای چاپ طرح‌های فانتزی مانند نماد ماه‌های تولد یا چاپ طرح های گرافیکی و لوگوی کسب و کار شما به صورت تکی به عنوان یکی از هدایای تبلیغاتی زیبا و کاربردی که همه جوانان و نوجوانان عاشق آن خواهند شد .

بطور خلاصه موارد استفاده از چاپ برروی سرامیک و کاشی به صورت کوره ای را می توان چاپ عکس روی تابلو کاشی پازلی ویژه زیباسازی اماکن شهری توسط شهرداری ها , تابلو کاشی پازلی چهره و عکس شهیدان برای ارگان ها , تابلو کاشی های پازلی چهره امام و رهبری و تابلو کاشی های سردر سازمان ها ,شرکت ها , دانشگاه ها و مدارس در متراژ بالا و کاشی های تک و ابعاد کوچک مخصوص سنگ قبر یا سنگ مزار اشاره نمود.

همچنین از موارد استفاده از چاپ کاشی فضای های درونی را می توان به تابلو کاشی ها درون لابی ساختمان ها که دور از نور مستقیم آفتاب و رطوبت هستند و کاشی های تک در ابعاد کوچک و سفارشات شخصی اشاره نمود. بهتر است برای انتخاب و تصمیم گیری بهتر قبل از انجام هر نوع سفارش اطلاعات خلاصه شده هر یک از روش های چاپ را به دقت مطالعه بفرمایید.

چاپ برروی سرامیک و کاشی

Shop By Department