اصول و مبانی تبلیغات مدیریت تبلیغات ( تبلیغات چیست؟ 1 )

اصول و مبانی تبلیغات مدیریت تبلیغات

اصول و مبانی تبلیغات

اصول و مبانی تبلیغات

در این مقاله خواهیم آموخت که اصول و مبانی تبلیغات در مدیریت تبلیغات چیست . تخصص در مدیریت تبلیغات به این علت که می‌تواند به صورت مستقیم بر فروش و درآمد و سود شرکت‌ها تاثیر بگذارد، همواره تخصصی ارزشمند بوده و زمینه‌های شغلی گسترده و متنوعی را برای علاقه‌مندان به این حوزه ایجاد کرده است و به این دلیل بهتر است بدانیم تبلیغات چیست .

واقعا تبلیغات چیست ؟

 

تبلیغات عبارت است از ارتباط غیر شخصی درباره یک سازمان محصول خدمت یا ایده همراه با هزینه هایی که دارای حمایت کننده مشخص است.

تبلیغات به معنی رساندن پیام شناساندن امری به دیگران یا امری را خوب یا بد جلوه دادن.

تبلیغات پیام های دیداری و گفتاری را شامل می شود که برای ترویج عقیده یا محصولی از طرف یک منبع به وسیله کانال های تبلیغی به گروه‌های خاص یا کل جامعه منتقل می شود و در ازای آن پول پرداخت می شود. ولی با فهمیدن تعریف تبلیغات به طور کامل نمیتوانیم بفهمیم که واقعا تبلیغات چیست

برای درک بهتر تبلیغات و شناختن اصول و مبانی تبلیغات پاسخ به سوال تبلیغات چیست، باید به خاطر داشته باشیم که خود مفهوم مدیریت تبلیغات، پایه‌های مشخصی دارد که در قالب‌های مختلف مورد بحث قرار گرفته است.

برای درک سوال تبلیغات چیست و شناخت اصول و مبانی تبلیغات بهتر است از مدل معروف ۵M در مدیریت تبلیغات استفاده کنیم. شاید یکی از مدلهای ساده که تصویر خوبی از تبلیغات ارائه می‌دهد مدل ۵M مدیریت تبلیغات باشد. به این پنج واژه توجه کنید:

مدل ۵M برنامه ریزی تبلیغات

 

Mission (ماموریت) – Money (پول و بودجه) – Message (پیام) – Media (رسانه مورد استفاده) – Measurement (ارزیابیاثربخشی تبلیغات)

  • Mission (هدف) : اهداف کدامند ؟
  • Money (پول) : چه مقدار پول می توان برایاین کاراختصاص داد ؟
  • Message (پیام) : چه پیامی فرستاده شود ؟
  • Media (رسانه) : از چه وسیله ارتباطی استفاده شود ؟
  • Measurement (ارزیابی ) : نتایج را چگونه می توان ارزیابی کرد ؟
اصول و مبانی تبلیغات

اصول و مبانی تبلیغات

 

آل رایس و جک تروت در کتاب ۲۲ اصل فنا پذیر برندینگ در اصل تبلیغات بیان می کند:

پس از تولد برند، تبلیغات ضامن سلامتی برند خواهد بود

جهت مشاهده قیمت خدمات تبلیغاتی ما از قبیل کارت ویزیت و چاپ افست و یا خدمات چاپ ریسو که بسیار مناسب است صفحات مربوطه را مشاهده کنید که برای شما در عنوان آنها لینک کرده ایم .

در قسمت های بعدی این مقاله با اهداف تبلیغات و بودجه بندی در تبلیغات بیشتر آشنا خواهید شد .  این سری مقالات تخصصی مدیریت تبلیغات برای مدیران شرکت ها و صنایع مناسب است تا بتوانند بهترین استفاده را از تبلیغات خود ببرند و با شیوه های نوین تبلیغاتی آشنا شوند . در ادامه با سینا طرح همراه باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shop By Department