تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی و طراحی سایت انتخاباتی را چگونه میتوان انجام داد؟
در فضای کنونی ایران تبلیغات نوین انتخاباتی در فضای مجازی را میتوان به وسیله ابزار هایی مثل طراحی وب سایت انتخاباتی ، شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام ، تلگرام ، سروش ، ایتا ، بله و … به عنوان پایگاه رسمی حزب و کاندیدا یا تبلیغ در رسانه های بزرگ اجتماعی شهر یا استان ، تبلیغ در وب سایت های مختلف ، تبلیغات در گوگل ، ارسال پیامک تبلیغاتی و تماس تبلیغاتی ، پوش نتیفیکشن و… ، انجام داد البته انتخاب هر کدام نیازمند بررسی و پیش نیاز هایی است که در ادامه میآید .

طراحی وب سایت های انتخاباتی :

کار هایی که میتوان انجام داد
• طراحی یک وب سایت برای حزب و ارائه کلیه اخبار و اطلاعیه ها ی حزب و پایگاه تمامی نمایندگان آن حزب باشد
• یا میتوان برای هر نماینده یک وب سایت مجزا ایجاد کرد
• یا میتوان علاوه بر این ها یک وب سایت خبری و خبرگزاری ایجاد کرده که مستمرا اخبار و مطالب مورد نظر آن جناح سیاسی را تبلیغ کند و در کنار آن اخبار اقتصادی و سیاسی استان را ارائه کند
• ولی بهتر است مجموعه وب سایت هایی ایجاد شود که علاوه بر موارد بالا طیف وسیعی از مخاطبان را با موضوعات فرهنگی ، هنری ، سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی ، ورزشی و … در طول سال هایی که فعالیت های انتخاباتی وجود ندارد ، جذب کرده و در زمان تبلیغات انتخاباتی ، تغییر موضع داده و از کاندیدا های حزب و جناح سیاسی شما دفاع کرده و آنها را تبلیغ کند .
روش اخیر علاوه بر اثر گذاری فوق العاده بر طیف وسیعی از مخاطبین میتواند منبع درآمد هم باشد بدین شکل که هم خود وب سایت هایی که با موضوعات گوناگون به رتبه های بالا میرسند دارای ارزش و قیمت بالایی ( معمولا بالای 50 میلیون تومان ) میشوند و هم مبتوانند از نشر تبلیغات تجاری کسب درآمد های بالایی داشته باشند ( حداقل بالای 1 میلیون تومان در ماه ) که البته این روش نیازمند زمان گسترده و صرف چندین سال زمان برای رشد مجموعه وب سایت ها خواهد بود .

سئو وب سایت انتخاباتی :

هر وب سایتی مخصوصا وب سایت های انتخاباتی هدفشان رسیدن به رتبه های بالا در گوگل است که با جستجوی عبارت های مورد نظر شما مخاطب آن را ببیند . اما سئو به روش های معمولی نیازمند زمان هایی معمولا بیشتر از 3 ماه است که ممکن است تا بیشتر از یکسال هم زمان ببرد . البته با روش هایی مثل تبلیغات در گوگل ، بک لینک ، تبلیغات در سایت های مختلف و … میتوان سرعت رشد سایت را در کلمات افزایش داد . در تصاویر زیر تفاوت میزان رقابت در کلمات مختلف توضیح داده شده است .

طراحی سایت انتخاباتی

طراحی سایت انتخاباتی

طراحی سایت انتخاباتی

طراحی سایت انتخاباتی

تصاویر بالا تفاوت رقابت بین کلمه اصولگرایان اصفهان و شهرداری اصفهان را نشان میدهد زیرا کلمه شهرداری اصفهان دارای تقریبا 27 میلیون نتیجه است ولی کلمه اصولگرایان اصفهان دارای تنها 2 میلیون نتیجه است . هرچه میزان نتایج بیشتر باشد رقابت در آن عبارت سخت تر است .

تبلیغات انتخاباتی در شبکه های اجتماعی

در مورد شبکه های اجتماعی میتوان :
• با ایجاد صفحه در شبکه های اجتماعی برای حزب یا اشخاص سیاسی و کاندیدا ها اقدام به جذب مخاطب نمود. جذب مخاطب ها در خصوص اشخاص معروف و گروه های سیاسی باسرعت بالایی صورت میگیرد ولی نه به میزانی که در کوتاه مدت نیاز های تبلیغاتی را برطرف سازد ، با روش های مستقیم ( تعامل مستقیم با مخاطب ) و غیر مستقیم (تبلیغات در سایر صفحات ) هم میتوان مخاطب جذب کرد اما این روش ها هم به تنهایی کارایی کافی برای برطرف کردن نیاز های شخص کاندیدا را جهت تبلیغات را ندارد .
• یا میتوان مجموعه صفحه هایی را با موضوعات فرهنگی ، هنری ، اجتماعی ، سیاسی ، خبری و …. ایجاد کرده و در طول مدت چند سال مخاطب های زیادی را جذب کرده سپس در زمان تبلیغات انتخاباتی به دفاع از حزب ، گروه سیاسی و جریانات خاصی اقدام کرد که این روش بهترین روش است ولی نیاز به صرف هزینه و زمان زیادی دارد .
در این مورد باید با استفاده از تبلیغات پوش نوتیفیکشن و روش های تبلیغات موبایلی مخاطب را بر اساس سلیقه ، محل سکونت و… از سایت های مختلف ، سایت رسمی نماینده ، صفحات در فضای مجازی و … مستقیما به صفحه شما در فضای مجازی انتقال داده و به سرعت تعداد مخاطبان را افزایش خواهیم داد .
رقابت در شبکه های اجتماعی به دشواری رقابت در گوگل نیست ( زیرا گوگل در یک صفحه تنها برای ده سایت فضا دارد ) و مستقیما به تعداد فالوور بستگی دارد . اما میتوان میزان علاقه به موضوعات مختلف را بر اساس تعداد محتوای منتشر شده در یک هشتگ # تشخیص داد .
یکی از مزیت های ایجاد صفحه در شبکه اجتماعی اینستاگرام امکان رویت مخاطبان نامزد های رقیب و ارتباط مستقیم با آنها در جهت جذب آنها میباشد .

تبلیغ در وب سایت های مختلف :

درآمد بسیاری از سایت های بزرگ ، از خبرگزاری ها گرفته تا سایت های اقتصادی و … و اپلیکیشن ها از نمایش تبلیغات است . در حال حاضر سیستم هایی وجود دارد که تبلیغات را در تعداد زیادی سایت نمایش میدهند . این سیستم هم چون به صورت مزایده ای هست ، اولویت را با محتوایی می داند که هزینه بیشتری پرداخت کرده .
محاسبه هزینه در این سیستم به صورت کلیکی است ، یعنی به ازای هر کلیک و ورود موفق کاربر به مقصدی که شما تعیین میکنید هزینه ای حدودا بین 300 تومان الی 5000 تومان پرداخته میشود که تبلیغات به صورت بنر ها یا باکس هایی در بیش از 2000 وب سایت معتبر با رتبه های زیر بالا نمایش داده میشود. شما میتوانید این تبلیغات را با حد اقل 100 هزار تومان شروع کنید …!
از مزایای این روش تبلیغاتی:
• شما میتوانید معین کنید تبلیغات در چه سایت هایی ، در چه زمان هایی ، بر روی چه دستگاه هایی ، در چه استان هایی نمایش داده شود .
• امکان رصد وضعیت تبلیغ از جهت میزان نمایش و میزان کلیک که هر نیم ساعت به روز میشود .
• امکان دریافت گزارش کامل از تبلیغات .
• امکان هدف قرار دادن مخاطبانی که در روز های گذشته از وب سایت شما قبلا دیدن کردند . این باعث میشود آنها شما را فراموش نکنند و در هر سایتی وارد شدند شما و محتوای شما را ببیند و این تکرار باعث اعتماد و یاداوری به آنها خواهد شد .

تبلیغ در گوگل:

تجربه و آمار نشان میدهند از هر 100 نفر 70 نفر ابتدا بر روی لینک اول گوگل کلیک میکنند … ! بیشترین درآمد گوگل از طریق نمایش تبلیغات در نتایج جستجو است . شما میتوانید هر لحظه که اراده کنید با هر کلمه که اراده کنید در صدر نتایج گوگل نمایش داده شوید . البته برای استفاده از این روش به یک وب سایت نیاز دارید که مخاطب به آن هدایت شود . این روش به دلیل رقابت در صنایع برای بالاتر دیده شدن در گوگل بسیار مورد استقبال است
از مزایای این روش میتوان به موارد زیر اشاره کرد :
• سرعت در اجرا و بالارفتن جایگاه در گوگل ( کمتر از 1 ساعت )
• امکان انتخاب هر کلمه ای ( حتی کلماتی که رقبای شما با آنها جستجو میشوند )
• تضمین در حفظ موقعیت رتبه 1 برای هر زمانی که شما بخواهید
• پرداخت هزینه بر اساس تعداد کلیک ( باعث میشود از هزینه ای که میپردازید مطمان باشید .
• امکان رسد و دریافت گزارش از هزینه ها و وضعیت تبلیغ
• و…
ولی این سیستم تبلیغ هم هزینه را به صورت مزایده ای محاسبه کرده و اگر سایت دیگری هزینه بیشتری پرداخت کند او را بالاتر نشان خواهد داد که در این صورت شما هم باید برای بالاتر رفتن هزینه ای بالاتر از آن پرداخت کنید .

شما میتوانید در بخش فروشگاهی سایت سینا طرح با نام چاپ آنلاین پرینت سیناطرح نسبت به سفارش چاپ کارت ویزیت انتخاباتی ، چاپ پوستر انتخاباتی ، چاپ بنر انتخاباتی ، تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی و چاپ کارتن پلاست انتخاباتی اقدام کنید و با کیفیت بالا و قیمت مناسب و سرعت زمان کوتاه خدمات مورد نظر خود را دریافت کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shop By Department