انواع کارت ویزیت ( ۲ )

در نوشته قبلی با عنوان انواع کارت ویزیت ( ۱ ) برخی از نمونه ها و انواع کارهای ویزیت را بررسی کردیم و توضیح دادیم که امروزه با وجود پیشرفت‌های روزافزون عصر دیجیتال و روش های تبلیغاتی در فضای مجازی ، کارت ویزیت همچنان جایگاه خود را در صنعت تبلیغات و اطلاع‌رسانی به خوبی حفظ کرده است . در بسیاری از موارد شاهد آن بوده‌ایم که با گسترش دنیای هنر، طراحی و چاپ به عنوان یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین ابزارهای تبلیغاتی و بازاریابی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کارت های ویزیت بر اساس جنس کاغذ، اندازه، پوشش و طراحی با برش‌های خاص در انواع و اقسام متنوعی ارائه می‌شوند و هر فردی می‌تواند متناسب با سلیقه و نوع کسب و کار خود یکی از این سبک ها را انتخاب کند.

انواعی از کارت ویزیت که قبلا در نوشته انواع کارت ویزیت ۱ در مورد آنها توضیح دادیم عبارتند از : تقسیم بندی کارت ویزیت بر اساس جنس و تقسیم بندی کارت ویزیت ها براساس طرح و قالب و در این نوشته سعی داریم در مورد انواع کارهای ویزیت براساس پوشش و بر اساس نحوه چاپ توضیح دهیم :

۳- کارت ویزیت‌ بر اساس پوشش

یکی از مواردی که می‌تواند در میزان طول عمر یک کارت ویزیت و حتی جذابیت ظاهری آن تاثیرگذار باشد نوع پوشش خارجی به کار رفته برای آن کارت است. در این حالت متناسب با نوع پوششی که برای کارت خود انتخاب می‌کنید قادر خواهید بود میزان تاثیرگذاری و ماندگاری آن را برگزینید.

در ادامه به بررسی چند نمونه از کارت‌های ویزیت با پوشش‌های متفاوت می‌پردازیم.

نمونه کارت ‌ویزیت با پوشش UV

در برخی مواقع می‌توان با ایجاد یک بخش براق از کارت به عنوان مثال لوگو، اسم و نام تجاری کسب و کار بر روی کارت، جلوه بیشتری را به نمایش گذاشت. پوشش‌های براق UV روشی مناسب برای این کار می‌باشند.

انواع کارت ویزیت انواع کارت ویزیت انواع کارت ویزیت

نمونه کارت ‌ویزیت با پوشش لمینیت مات و براق، پوشش سلفون و بدون روکش

لمینیت و سلفون نوع دیگر از پوشش‌هایی است که برای سطوح خارجی کارت ویزیت مورد استفاه قرار گرفته و در محافظت و استحکام کارت تاثیر به سزایی دارند. در این میان استحکام پوشش‌های لمینیت در دو نوع مات و براق نسبت به سلفون‌ها به دلیل ضخامتی که دارند بالاتر است. از سویی دیگر کارت‌هایی که هیچ پوششی نداشته و در اصطلاح به آن‌ها بدون روکش گفته می‌شود آسیب‌پذیری بیشتر و از طرفی هزینه کمتری را با خود به همراه دارند.

انواع کارت ویزیت انواع کارت ویزیت انواع کارت ویزیت

۴- کارت ویزیت‌ بر اساس نوع چاپ

در برخی موارد نیاز به نوعی از کارت ویزیت است که بتواند در عین سادگی و حتی برش‌های خاص، نوعی دیگر از جذابیت را در خود جای داده و توجه بیشتری را به خود جلب کند. کارت‌های همراه با طلاکوب، نقره‌کوب و هات‌فویل‌های رنگی می‌توانند این امکان را به راحتی فراهم کنند.

انواع کارت ویزیت انواع کارت ویزیت انواع کارت ویزیت

نمونه کارت ‌ویزیت نقره‌ کوب

انواع کارت ویزیت انواع کارت ویزیت

نمونه کارت ‌ویزیت هات‌ فویل رنگی

در چاپ کارت ویزیت مغز رنگی به علت چند لایه بودن شما میتوانید ترکیبی از جند جنس را در چاپ کارت ویزیت خود داشته باشید و در زمانی کوتاه کارت ویزیتی واقعا متمایز را بدست آورید . در خصوص این محصول به علت نوع مقوا ضخامت خیلی بیشتری نسبت به مابقی کارت ها داشته و در نهایت زیر دست کاملا متفاوتی به کارت شما میدهد.

انواع کارت ویزیت انواع کارت ویزیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shop By Department