انواع کارت ویزیت ( ۱ )

سلام خدمت کاربران محترم سایت سیناطرح ، امروز به یک مطلب پیرامون معرفی انواع کارت ویزیت در خدمت شما هستیم : امروزه با وجود پیشرفت‌های روزافزون عصر دیجیتال و روش های تبلیغاتی در فضای مجازی ، کارت ویزیت همچنان جایگاه خود را در صنعت تبلیغات و اطلاع‌رسانی به خوبی حفظ کرده است . در بسیاری از موارد شاهد آن بوده‌ایم که با گسترش دنیای هنر، طراحی و چاپ به عنوان یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین ابزارهای تبلیغاتی و بازاریابی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کارت های ویزیت بر اساس جنس کاغذ، اندازه، پوشش و طراحی با برش‌های خاص در انواع و اقسام متنوعی ارائه می‌شوند و هر فردی می‌تواند متناسب با سلیقه و نوع کسب و کار خود یکی از این سبک ها را انتخاب کند.

۱- تقسیم بندی انواع کارت ویزیت‌ ها بر اساس جنس

کارت‌های‌ ویزیت بر اساس جنس کاغذ و مقوایی که از آن تهیه می‌شوند دارای طول عمر متفاوتی بوده و در بازار با نام‌های گوناگونی همچون گلاسه ، لیمینت ، کتان، چوب، فلز، چرم، پی‌وی‌سی (شیشه‌ای)، با قیمت‌های متفاوت ارائه می‌گردند. اولین نمونه از انواع کارت ویزیت که معرفی خواهیم کرد ، کارت ویزیت کتان است :

انواع کارت ‌ویزیت از جنس کتان :

کتان دانه ایست که شباهت زیادی به پنبه دارد و در ایران کشت نمی شود اما کاربردهای فراوانی در صنعت به ویژه صنعت چاپ دارد. اضافات کتان در اسکناس و کاغذ نوشته و کاغذ های سیگار به کار می رود. از نظر کیفیت, بهترین کاغذها از الیاف کتان و پنبه بدست می آیند، کاغذ ساخته شده از چوب کاج در جای دوم و کاغذ نیشکر پس از آن قرار می گیرد. کاغذ هم مثل پارچه پشت و رو دارد. روی کاغذ آن طرفی است که در کارخانه کاغذ سازی به طرف نمد قرار می گیرد و صافتر است. پشت کاغذ آن طرفی است که در کارخانه زیر کار است و روی آبکش قرار می گیرد. چاپ رنگی بر طرف روی کاغذ نتیجه بهتری دارد.اگر به دنبال یک کارت ویزیت با قیمت مناسب هستید کتان یک گزینه بسیارمناسب است.

کارت ویزیت کارت ویزیت کارت ویزیت

 

انواع کارت ‌ویزیت از جنس چوب :

کارت های ویزیت چوبی علاقه مندان زیادی مخصوصاً بین دوستان رستوران دار – دوستان هنرمند و افرادی که به یک کارت با استایل متفاوت خط متغاوت و همینطور شکل متفاوت علاقه دارند میتواند گزینه بسیار مطلوب و عالی باشد. همانطور که در بازار تنوع طرح در پوشش های ام دی اف و چوب وجود دارد از این رو دوستداران این نوع کارت میتوانند با یک فراغ بال و آسودگی خیال نسبت به انتخاب کارت ویزیت خود اقدام نمایند.

انواع کارت ویزیت انواع کارت ویزیت انواع کارت ویزیت

انواع کارت ‌ویزیت از جنس فلز:

یکی دیگر از انواع کارت ویزیت ، کارت ویزیت از جنس فلز است : امروزه استفاده از دستگاه های لیزری در صنعت و به ویژه در صنعت حکاکی امری بدیهی و اجتناب ناپذیر است و از آنجا که حک مهر در نظر داشته است که برای تسهیل ارایه کار و انجام کار با دقت و سرعت بیشتر از جدید ترین تکنولوژی و فن آوری در صنعت حک لیزری استفاده کند، ضمن استفاده از روش های سنتی و دستگاه های کلاسیک، از دستگاه های حک لیزری پیشرفته در این امر بهره می برد.

قابل ذکر است که بکارگیری دستگاه های حک لیزری در چاپ کارت ویزیت فلزی دارای مزایای زیادی میباشد. از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  •  زمان کوتاه تر نسبت به روش های دیگر مانند پانتوگراف و اسید شویی
  •  تکرار پذیری حکاکی بدون کوچکترین تغییرات
  •  پیچیده ترین اشکال و کوچکترین اعداد و حروف با ظرافت بسیار بالا قابل اجرا است
  •  نیاز به ساخت کلیشه و الگو ندارد

انواع کارت ویزیت انواع کارت ویزیت انواع کارت ویزیت

انواع کارت ‌ویزیت از جنس پی‌وی‌سی-شیشه‌ای :

کارت ویزیت شیشه ای در ۲ نوع شفاف و نیمه شفاف عرضـه می گردد. این کارت ها که گاهی اوقات با نام ترنسپرنت هم شناخته میشوند ، به صورتی هستند که میتوانید پشت آن را ببینید و خب البته به صورت یکطرفه چاپ میشوند (معمولا) در برخی موارد امکان چاپ رنگ سفید برروی آن ها وجود ندارد و به واسطه این قابلیت عبور نور برای طراحان سوژه بسیار خوبی برای خرج کردن خلاقیت است . چاپ کارت ویزیت شیشه‌ای در سایز ۵٫۵*۸٫۵ سانتیمتر و از جنس PVC 500 و ۷۶۰ میکرون می‌باشد.

انواع کارت ویزیت انواع کارت ویزیت انواع کارت ویزیت

نمونه کارت ‌ویزیت از جنس چرم :

انواع کارت ویزیت انواع کارت ویزیت انواع کارت ویزیت

نمونه کارت ‌ویزیت خوراکی

در نگاه اول ممکن است عجیب و غیراقتصادی به نظر برسد که نوعی از کارت را به مخاطبین خود ارائه دهید که خیلی زود از بین برود؛ اما در عمل با این کار، قادر خواهید بود تا نوعی از تبلیغات را به طور ویژه منتشر کرده و موجب ماندگاری خود و کسب و‌ کارتان در ذهن مشتریان شوید. که البته هدف اصلی هر کارت ویزیت هم همین است خواه ماندگار باشد یا نباشد ، حتی کارت ویزیت های فلزی هم اگر برای مخاطب غیر جذاب و غیر مفید باشد ممکن است دور ریخته شود .

انواع کارت ویزیت انواع کارت ویزیت انواع کارت ویزیت

۲- انواع کارت ویزیت‌ بر اساس طرح و قالب

کارت ویزیت، راهی مناسب جهت به اشتراک گذاشتن اطلاعات و انتقال پیام تجاری شرکت است. حال با افزایش روزافزون رقابت‌های تجاری و تبلیغاتی، هر فرد و سازمانی به دنبال معرفی نام تجاری و توانایی‌های خود به صورت صحیح است. بنابراین استفاده از کارت‌های ویزیت‌ با طراحی و قالب‌های متفاوت و ویژه می‌تواند کسب و کار شما را به طور ملموس به مخاطبانتان معرفی کند.

نمونه کارت ‌ویزیت لترپرس- برجسته

روش لترپرس، یک روش چاپ برجسته است. کارت‌های لترپرس نوعی از حس برجستگی و لوکس بودن را با خود به همراه دارند. کارت‌های برجسته به دلیل ظاهر و برجستگی‌های خاص و جذابی که دارند این امکان را برای شما به وجود می آورند تا حسی از نوع کسب و کار خود را در همان دیدار اول به مخاطبین خود انتقال دهید.

انواع کارت ویزیت انواع کارت ویزیت انواع کارت ویزیت

انواع کارت‌ ویزیت با برش خاص

این نوع کارت‌ برای کسانی که به دنبال متفاوت و منحصر‌ به‌ فرد بودن هستند می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد؛ زیرا که در این حالت می‌توان برش‌های ساده و عمومی کارت‌ را کنار گذاشته و به طراحی کارتی متناسب با نوع کسب و کار پرداخت. درست است که کارت ویزیت با برش خاص، بیشتر از کارت معمولی هزینه خواهد داشت و همچنین زمان بیشتری را در چاپخانه نیاز دارد، اما در مقابل بر ذهن مخاطب تاثیر بیشتری را برجای می‌گذارد.

انواع کارت ویزیت

انواع کارت‌ ویزیت خلاقانه با طراحی خاص

کارت ویزیت به عنوان رابط بین کسب و کار شما و مشتریان است. اگر می‌خواهید کارت شما به عنوان نمونه‌ی به یاد ماندنی باشد بهتر است از طرح‎‌های ساده و خسته کننده خداحافظی کرده و کارتی با اشکال و طرح‌های متفاوتی را نسبت به رقیبان ارائه دهید. کارت ویزیت اصفهان

انواع کارت ویزیت انواع کارت ویزیت انواع کارت ویزیت

نمونه کارت‌ ویزیت ساده

تاثیرگذاری روی مخاطبان همیشه در طرح‌های خیلی خارق العاده خلاصه نمی‌شود. گاهی اوقات یک کارت بسیار ساده و همراه با اصول و نکات حرفه‌ای طراحی می‌تواند به سرعت، توجه را نسبت به کسب و کار شما جلب کند.

انواع کارت ویزیت انواع کارت ویزیت انواع کارت ویزیت

نمونه کارت‌ ویزیت پرفراژ

این نوع از کارت ویزیت به صورت چاپ روی مقوا تولید میشود ولی بعد از چاپ با انجام دادن خدمات پرفراژ برروی آن امکان جدا ساختن بخشی از کارت را برای مخاطب فراهم میآورد که میتواند در نوع خود سرگرم کننده و جالب توجه باشد . یک طراح خوب میتواند از این ایده به خوبی استفاده لازم را ببرد و ایده ای ناب را به واقعیت تبدیل کند .

انواع کارت ویزیت انواع کارت ویزیت انواع کارت ویزیت

انواع کارت‌ ویزیت Pop Up :

این نوع کارت ویزیت ها به صورت اینتاکتیو و تعاملی تولید شده و با بازکردن بخشی از کارت یا تاکردن بخشی ، ایده تعاملی بودن به وقوع میپوندد . در حقیقت این نوع کارها بیشتر برای استارتاپ ها و کسب و کارهایی که با خلاقیت به صورت مستقیم سروکار دارند و شعار آنها خلاقیت است مناسب است . ناگفته نماند که این نوع از کارت هیچوقت از ذهن مخاطب شما خارج نمیشود . مخاطب شما چنان با این نوع کارت عجین میشود که گویی یک موجود زنده است ..!

 

انواع کارت ویزیت انواع کارت ویزیت انواع کارت ویزیت

ادامه این بخش به زودی در مقاله دیگری تحت عنوان انواع کارت ویزیت ۲ خواهد آمد … با سیناطرح همراه باشید

همچنین میتوانید محصولات سفارش چاپ کارت ویزیت ، بروشور ، بنر و … را در وب سایت چاپ آنلاین پرینت سیناطرح تهیه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shop By Department