محور های کلیدی اصول طراحی جهت چاپ افست چیست؟

در این نوشته می خواهیم با دیدی وسیع و جامع  اصول و مولفه هایی که باعث تولد یک چاپ با کیفیت می شوند را بررسی کنیم. تفاوتی نمی کند که چه محصولی را جهت تبلیغات خود میخاهید چاپ کنید ؛ کارت ویزیت ، کارت پستال ها، سررسید و تقویم و یا پوستر و بنرهای تبلیغاتی، مطالعه ی این مطلب شما را در راه رسیدن به محصولاتی با کیفیت و مناسب یاری خواهد رساند.

توجه داشته باشید هر محوری که به عنوان دستورالعمل یا خط و مشی کلی طراحی در ادامه معرفی خواهد شد قابلیت تعمیم دارد و باید بسته به زمینه ی فعالیت خود آن ها را سازگار سازید. در کل این مطالب اصولی کلی هستند که ممکن است برای موضوعات مختلف چاچ متفاوت باشد . بنابر این باهوش باشید و این اصول را به نحو خاص هر محصول به آن اختصاص بدید .

اصول طراحی تبلیغاتی

اصول طراحی تبلیغاتی

 

متناسب با کار خود طراحی کنید

تواضع ویژگی شخصیتی فوق العاده ای است؛ اما آیا این صفت را برای یک فرمانده نظامی مناسب می پندارید؟ خیر. شما از او استقامت، استواری در کلام و البته قدرت فرماندهی را طلب می کنید. کار طراحی هم دقیقا چنین شرایطی دارد.

نمی توان انتظار داشت که یک شرکت یا برند که در حوزه ی محافظت از میراث فرهنگی مشغول به کار است نقش و نگاری مربوط به تخریب بافت های باستانی و برج سازی را روی سالنامه ی خود کار کرده باشد. در نتیجه توصیه ما این است که  گام اول در طراحی موفق برقراری پیوندهای قوی بین موضوع کار و طراحی است. اگر در زمینه محصولات طبیعی و یا حفاظت از طبیعت فعالیت میکنید بهتر است ابزار های تبلیغاتی شما به نحوی باشد که مخالف هدف ها و آرمان های مجموعه شما نباشد . یعنی بهتر است تبلیغات شما مثلا از جنس پلاستیک نباشد و یا برای طبیعت مضر نباشد . مثلا مناسب است از کسیه های پلاستکی استفاده نکنید و آنها را با کسیه های کاغذی از جنس کرافت ( که یک نوع کاغذ بازیافتی است ) جایگزین کنید .

 

اصول طراحی تبلیغاتی

اصول طراحی تبلیغاتی

به طراحی خود وسعت و قابلیت های مختلف اعطا کنید

فرض کنید شخصی کارتی به شما می دهد که روی آن تبلیغ کسب و کاری است که شما به هیچ عنوان سر و کار خود را به آن جا نخواهید یافت. اما پشت آن کارت، تقویم دارد یا نقشه و کروکی منطقه ای خاص رویش قرار گرفته و یا اینکه اصلا یک تصویر از بازیگر یا رویداد مورد علاقه ی شما رویش چاپ شده است.

مسلما با وجود اینکه محتوای کاری آن کارت برای شما بی استفاده است اما به خاطر بخش الحاقی و ثانویه اش آن را نگاه خواهید داشت. امتیاز رخ دادن چنین حالت هایی تنها و تنها به طراح آن اثر می رسد. در نتیجه شما باید از طراح خودتون بخاهید براتون طرح هایی رو ایجاد کنند که دارای بخش های الحاقی به درد بخور و مفید باشند .

در برخی موارد میتوانید تبلیغات اشتراکی انجام بدید یعنی در یک ابزار تبلیغاتی دو یا چند مجموعه همزمان با هم تبلیغ کنند .

او کاری کرده که فارغ از کسب و کار طراحی اش در هر زمینه ای موفقیت کسب می کند. حال در صورتی که صاحب یک شرکت باشید؛ دوست ندارید سالنامه، سررسید، کارت ویزیت یا هر گونه کار چاپی که  منتشر خواهید کرد چنین قابلیتی داشته باشد؟

 

مقالات تبلیغاتی

مقالات تبلیغاتی

مرغوب ترین جنس ها را انتخاب کنید

(البته در زمینه ی انتخاب جنس چاپ به شرایط طراحی مقرون به صرفه در ادامه خواهیم پرداخت). کارت ویزیت شما، سررسید یا سالنامه ی منقش به لوگوی شرکت شما و بسیاری دیگر از انواع چاپ گاهی شرکت شما را تا سالیان دراز نمایندگی خواهند کرد. حال هر چه قدر که به درخشش و اعتلای برند خود اهمیت می دهید، قاعدتا باید به ماندگاری چاپ های خود توجه داشته باشید.

هنگام سفارش یا طراحی هر گونه سفارش چاپی و ایجاد ابزار تبلیغاتی ،  دست و دل بازترین آدم دنیا باشید

کپسولی از اطلاعات منتقل کنید

به هیچ عنوان نمی توان پیش بینی کرد که چه موقع شخصی که چاپی از شما دریافت کرده، به خدمات شما نیاز پیدا کرده و مراجعه می کند. در نتیجه کار معقول این است که در کلماتی خلاصه و محدود خدمات و محصولات خود را معرفی کنید. این کار در کارت ویزیت کمی چالش برانگیز است . در حقیقت در مورد کارت ویزیت و طراحی آن اصلا نباید این کار انجام داد ، کارت ویزیت باید تنها شامل لوگو ، شعار تجاری و اطلاعات تماس شما باشد و اطلاعات اضافی دیگر در آن جایی ندارد . اما در سررسید ها و سالنامه ها می توان راحت تر انجامش داد.

اصول طراحی گرافیک

اصول طراحی گرافیک

جذاب ترین المان ها را در اصول طراحی چاپ خلق کنید

موفقیت طراحی و چاپ شما تضمین شده است اگر محصولی که کار کرده اید آن قدر قوی باشد که حتی خود شما نتوانید از آن چشم بردارید چه رسد به مشتری هایتان. مثال بالا را نگاه کنید؛ تا به حال تقویمی دیده بودید که اینگونه طراحی شده باشد؟

تصمیم های اقتصادی در اصول طراحی چاپ

رفتار اقتصادی صحیح آن است که بدانید کجا هزینه کنید و کجا نه. به عنوان مثال در انتخاب کیفیت اولیه یا استخدام طراحی حرفه ای جایی برای مماشات وجود ندارد؛ اما چرا روی ابعاد چاپ مورد نظر بحث نشود؟ چه لزومی دارد که در ابعادی چاپ خود را انجام دهید که قسمت های زیادی دورریز کاغذ داشته باشید؟ این نکته تنها یک مثال بود.

خود در کار هستید و می دانید منظور از این نکته چیست. در آخر باید یادآوری کنم که ما ارائه دهنده ی گستره ی وسیعی از خدمات چاپ هستیم. تمامی نمونه کارهای موجود توسط تیم های حرفه ای انجام گرفته اند و البته خوشحال می شویم تنها برای مشورت و چپ و گفتی دوستانه با ما ارتباط داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shop By Department